- 2011년도 가을학기 학사과정 재수강료 납부 안내 / A Notice of Payment
- 관리자 |
- 2011-11-25 19:22:22|
- 196
2011년도 가을학기 학사과정 재수강료 납부를 아래와 같이 안내하오니 납부기간을 준수하여 주시기 바랍니다.
= 아 래 =
1. 납부기간: 2011년 9월 1일(목) ~ 9월 14일(수)
2. 납부금액: 1학점 혹은 1AU당 75,000원
(예) 3학점/1과목 재수강 시 과목당 225,000원 (= 75,000원 X 3학점)
3. 납부방법: 고지서에 재수강 내역을 기재 후 캠퍼스 내 우리은행에 납부
o 고지서는 납부기간 동안 우리은행에 비치함.
o 반드시 원내 우리은행을 통해 직접 납부 요망.
o 영수증은 재수강료 반환 신청 시에 요구되는 필수 증빙서류이므로 반드시 보관하시기 바람.
4. 납부기한 내 미납자에 대한 처리방침
o 미납자 명단을 교무처장 및 학과장/전공책임교수에 통보.
o 규정대로 수강취소 처리.
★KAIPA에서 수강신청 한 후에 재수강 “Y”표시 여부 확인을 하고, “Y”표시가 안되어 있을 경우에는 첨부된 서류를 작성하여, 납부기간 이내(2011.09.01~09.14)에 학적팀으로 제출.
★정보통신공학과, 경영과학과(IT경영학과) 학생은 “Y”표시 여부와 상관없이 반드시 첨부된 재수강 신청서 양식을 작성하여 해당되는 각 학과 행정팀에서 확인을 받은 후에 학적팀으로 제출.
★ 학사과정(2007학번부터 적용)의 경우 수강 신청한 교과목의 성적에 관계없이 3과목에 한하여 재수강할 수 있으며, 2011학년도 봄학기부터 필수과목의 성적이 F인 경우에는 재수강 과목수의 제한을 받지 아니함.
===================================================================================
Please note that students in an undergraduate program who are planning to repeat courses during the fall semester 2011 must pay the tuition fees within the following period.
= Below =
1. Payment Period: September 01, 2011 (Thursday) ~ September 14, 2011 (Wednesday)
2. Amount: 75,000 won per 1 credit
(ex) Students retaking a 3-credits course should pay 225,000 won (= 75,000 won X 3credits)
3. Payment Method: Fill out all the necessary information on the tuition bill provided at Woori Bank on campus and pay at the bank.
o The tuition bills are available at the bank during the payment period.
o Pay the fees directly at Woori Bank on campus.
o Keep the receipt of a payment in case that you ask for a refund due to the cancellation of registered courses.
4. Failing to Pay the Tuition Fees on Time:
o The registered courses (make-up courses) will be cancelled.
o The list of students in question will be sent to the Dean of Academic Affairs and the Head of each department.
★ Please note that you should submit “Course Repetition Application” form to Academic Registrar’s Team if a mark of “Y” is not indicated on applied course information of KAIPA.
★ Students from the department of Information & Communications Engineering or the department of Management Science(IT Business) should submit the attached form to Academic Registrar’s Team after getting approval from the department office regardless of the indication of “Y” on applied course information of KAIPA.
★ Students in an undergraduate program (applicable to students entering KAIST in 2007 and afterwards) can repeat up to three courses regardless of grades, but the required courses with a grade of “F” are excluded on this course repetition regulation.